Maths in English - elementy metody CLIL na lekcjach języka angielskiego i matematyki
„Maths in English”– elementy metody CLIL na lekcjach języka angielskiego i matematyki” to innowacja programowo- metodyczna, której autorkami i jednocześnie realizatorkami są: Joanna Abramczyk, Joanna Leśnowolska i Monika Brejtkop. Metoda CLIL (Content and Language Integrated Learning) polega na zintegrowaniu kształcenia przedmiotowo-językowego, czyli wykorzystaniu drugiego języka do nauki i nauczania zarówno przedmiotu, jak i samego języka. Innowacja realizowana jest w klasie Vb i Vc. W ramach innowacji nauczyciele prowadzą dodatkowe zajęcia z matematyki i języka angielskiego. Podczas zajęć z języka angielskiego uczniowie utrwalają wiedzę zdobytą na matematyce, a jednocześnie doskonalą znajomość języka. Z kolei podczas dodatkowych lekcji matematyki utrwalana jest angielska terminologia opisująca podstawowe pojęcia związane z tym przedmiotem. W praktyce na zajęciach uczniowie będą skupiać się, m.in. na ćwiczeniach związanych z: działaniami na liczbach naturalnych, kolejnością wykonywania działań, rozpoznawaniem figur geometrycznych w otoczeniu, obliczaniem obwodu wielokąta czy obliczaniem pola czworokąta. Innowacja ma na celu wzrost kompetencji językowych i matematycznych uczniów poprzez korelację treści z tych dwóch przedmiotów.