Lekturowe kreacje
Lekturowe kreacje to innowacja programowo- metodyczna, której autorkami i realizatorkami są p. Monika Rdzanek i p. Barbara Partyka.
Głównym jej celem jest rozwijanie umiejętności kluczowych, a przede wszystkim umiejętności czytania, rozumienia, wykorzystywania i refleksyjnego przetwarzania tekstów, w tym róznorakich tekstów kultury. Prowadzi do osiągnięcia własnych celów, rozwoju osobowego oraz aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym poprzez wzmocnienie nawyków czytelniczych
i rozwijanie zamiłowania do literatury wśród dzieci i młodzieży. Działania zakładają popularyzację czytelnictwa, zaktywizowanie uczniów do twórczego wysiłku oraz integrację społeczności klasowej.
Innowacja wzbogaca proces dydaktyczny, wprowadza oryginalne, atrakcyjne dla uczniów elementy, nowatorskie metody i techniki aktywizujące oraz umożliwia wykorzystanie technologii informacyjnej na lekcjach języka polskiego. Do realizacji wybranych projektów zostaną zaproszeni rodzice uczniów.
Kreacje w Akademii...
„Akademia pana Kleksa” Jana Brzechwy jest jedną z lektur, którą czwartoklasiści lubią najbardziej. To również książka umożliwiająca kreatywne podejście do każbego z omawianych na lekcjach tematów. Realizując innowację „Lekturowe kreacje”, uczniowie klas czwartych nie tylko doskonale się bawili, ale przede wszystkim niepostrzeżenie rozwijali umiejętności kluczowe. Poniższe działania realizowali na języku polskim i zajęciach dodatkowych z p. Moniką Rdzanek.
Lekcje kleksografii.
O...(malujemy) i ...opisujemy Pana Kleksa.
Architektoniczne potyczki.