Psycholog
Najważniejszym celem pracy psychologa szkolnego jest zapewnienie opieki psychologicznej uczniom oraz zapewnienie wsparcia rodzicom i nauczycielom. Podstawowymi zadaniami w codziennej pracy psychologa, dzięki którym cel ten może zostać realizowany, są:
Praca z uczniem:
- diagnoza potencjalnych możliwości ucznia,
- diagnoza trudności emocjonalnych ucznia poprzez obserwację
w klasie, wywiad z rodzicem lub nauczycielem oraz wykorzystanie technik projekcyjnych, - indywidualne zajęcia z uczniami (relaksacyjne, rozwijające, korygujące, wspomagające),
- zajęcia z klasami – integracyjne, psychoedukacyjne, profilaktyczne, wychowawcze, rozwijające kompetencje społeczne,
- rozmowy terapeutyczne oraz grupowe zajęcia o charakterze terapeutycznym
z uczniami.
Praca z rodzicem/ opiekunem:
- indywidualne spotkania z rodzicami o charakterze psychoedukacyjnym,
- poradnictwo wychowawcze oraz konsultacje rodzinne,
- udzielanie informacji zwrotnych na temat przebiegu pracy z dzieckiem, ukierunkowywanie oddziaływań rodzicielskich,
- udzielanie wsparcia zgłaszającym się rodzicom w sytuacjach trudnych, kierowanie do specjalistów w zależności od potrzeb,
- przygotowywanie dla rodziców ulotek i artykułów o treściach psychoedukacyjnych na wybrane tematy (np. nadpobudliwość psychoruchowa, dysleksja, rozpoczęcie nauki w szkole, uzależnienia, agresja, itp.).
Współpraca z wychowawcami klas, nauczycielami i pedagogiem szkolnym:
- wywiady na temat funkcjonowania społecznego i emocjonalnego uczniów,
- konsultacje w celu ustalenia optymalnych sposobów oddziaływań,
- z wychowawcami i pedagogiem szkolnym,
- interwencje wychowawcze,
- udzielanie wsparcia w sytuacjach trudnych i konfliktowych.
Drogi uczniu!
Jeśli:
- masz jakiś problem i nie wiesz z kim o tym porozmawiać,
- czujesz się samotny,
- masz jakiś sekret/ tajemnicę i chcesz się z tym kimś podzielić,
- boisz się chodzić do szkoły,
- źle czujesz się w swojej klasie,
- czujesz się odizolowany od rówieśników albo wpadłaś/ wpadłeś w towarzystwo, które robi rzeczy, które Ci się nie podobają (uważasz, że są złe),
- ktoś Ci dokucza, wyzywa, wyśmiewa, grozi, wymusza od Ciebie pieniądze itp.,
- masz inne problemy w relacjach z rówieśnikami lub osobami dorosłymi (rodzicami, nauczycielami),
- masz trudności w nauce,
- martwisz się sytuacją w domu rodzinnym,
- często boli cię głowa albo brzuch chociaż jesteś zdrowy,
- masz problem z kontrolowaniem agresji,
- często „wybuchasz” i tracisz równowagę,
- zrobiłeś cos, czego bardzo żałujesz,
- jesteś nieśmiała/ ły i bardzo chcesz to zmienić,
- nie wiesz jaką szkołę średnią wybrać lub co robić w życiu,
- po prostu chcesz o coś spytać,
Przyjdź – razem spróbujemy sobie z tym poradzić.
Rozmowa może sprawić, że znajdziesz sposoby rozwiązania nurtujących Cię problemów. Twoje problemy nie świadczą o tym, że jesteś inna/y, gorsza/y. Inni też mają problemy. Wszyscy ludzie je mają. Jesteś odważna/y, bo umiesz przyznać się samemu przed sobą, że nie potrafisz sobie z czymś poradzić. Rozmowa to dojrzała i właściwa decyzja.
GODZINY PRACY PSYCHOLOGA SZKOLNEGO
Dzień tygodnia |
Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek |
Czas Pracy | 8:00-13:30 | 12:00-16:00 | 8:30-12:30 | 11:00-15:30 | 8:30-14:00 |